Panaxia Security AB

PANAXIA SECURITY: PANAXIA FÖRLÄNGER ARRESTBEVAKNINGSAVTALET MED RIKSPOLISSTYRELSEN

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 09:01 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

(NGM:PAXA)

Panaxia Security har genom sitt dotterbolag Nordisk Bevakningstjänst fått fortsatt förtroende av Rikspolisstyrelsen avseende arrestbevakning i Stockholms län. Avtalet löper till 2010-08-31 och har ett värde på ca 20 MSEK för avtalsperioden.

Det betyder mycket för oss att Polismyndigheten i Stockholms län ger oss ökat förtroende. Nordisk Bevakningstjänst har aktivt satsat på kvalitetsförbättringsåtgärder. Att Polismyndigheten i Stockholms län nu väljer att utöka avtalet är för oss ett viktigt kvitto på att satsningarna är rätt, säger Thomas Gravius, VD i Panaxia.

För mer information kontakta:
Thomas Gravius, VD Panaxia Security AB (publ), tfn. 08-25 50 30, thomas.gravius@panaxia.se

Fakta om Panaxiakoncernen

Panaxia, som grundades 1993, erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena värdetransporter, kontanthantering, logistik, bevakning, övervakning och teknik . Inom Panaxiakoncernen finns bolagen Panaxia AB, Panaxia Kontantservice AB, Panaxia Logistik AB, Hans Granlunds Åkeri AB, Pan Alarm AB, Nordisk Bevakningstjänst AB. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity. För mer information se www.panaxia.se