Esselte AB

Paperworld 2003: kontorsvarubranschens största mässa – vi var där

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2003 00:00 CET

Här på Frankfurtmässan samlades i slutet av januari fackmänniskor från hela världen. Under några hektiska dagar kom tiotusentals besökare för att ta till sig trender, nyheter, kampanjer och för att träffa sina kontakter i branschen.

Esselte hett besöksmål för tillverkare, kunder och kollegor
Esselte är ett företag i förändring. Våra nya ägare J. W. Childs, med Magnus Nicolin som koncernchef, ser en stor potential i Esselte: vi kommer att utvecklas starkt de närmaste åren. Magnus fanns på plats i montern och många tog tillfället i akt att bekanta sig med det nya Esselte.

Kunder, press och konkurrenter
Det var inte bara kunderna som passade på att diskutera produkter, priser och strategier. Pressen var på hugget för att få mer information om hur vi tänker arbeta i framtiden – till och med våra konkurrenter besökte oss för att se om allt det spännade de hört om det nya Esselte var sant.

Starka varumärken
Lanseringen av en rad nya produkter fick en mycket positiv respons från besökarna på mässan. Vi kommer att berätta mer om nyheter från bland annat Dymo, Dataline, Leitz och Esselte den kommande tiden.

Bra kundrelation viktig för att lyckas
När man står på plats i montern och möter sina kunder "på riktigt" förstår man hur viktigt det är med en bra relation. Detsamma säger våra kollegor från andra Esselte-länder. Vi hoppas att känslan vi har av att Esselte är "på väg framåt" också sprider sig från oss till både våra leverantörer och kunder!

Det här var några korta rader om Paperworld 2003. Du som var där vet hur givande det var; om du inte hade möjlighet att besöka mässan i år, så kan du boka in Paperworld den 31 januari–4 februari nästa år. Vi ses!