Arctic Paper

Papperskonstnären Fideli skapar papperseufori

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 11:00 CEST

Idag släpps ytterligare en intervju med en papperspassionerad kreatör. Konstnären Fideli Sundqvist skär ut alla möjliga figurer från papper och har gjort kampanjer för bland annat Louis Vuitton och ICA. Snart släpps även hennes andra bok ”Paper Garden”.

Arctic Papers kampanj fortsätter och idag släpptes intervjun med Fideli Sundqvist. Hennes första bok ”I Love Paper” har sålts i tusentals exemplar och översatts till fem språk. Den unga papperskonstnären har redan hunnit med en mängd spännande uppdrag och var ett självklart val till Paper Passion-kampanjen.

Läs hela intervjun här.

Kontaktperson:
Martina Rosendahl
Martina.rosendahl@arcticpaper.com
073-321 70 17

Vi är en papperskoncern med nordiska anor och en stor passion för tillverkningen av högkvalitativt grafiskt finpapper för krävande finpappersanvändare. Våra papperskvaliteter är idealiska för kreativ design inom en mängd olika användningsområden som bokproduktion, reklam, kontorsmaterial och andra kvalitetsprodukter. Förutom att leverera finpapper vill vi även förmedla kunskap som inspirerar till nya och bättre affärsmöjligheter för våra kunder.

Se gärna vår hemsida.