Grön Ungdom

PARASTO FRÅN TOPPKANDIDATERNA GÅR MED I MP

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 13:32 CEST

Parasto Ghaderi, som kom på tredje plats i SVT:s politikerdokussåpa Toppkandidaterna, har gått med i Miljöpartiet och Grön Ungdom. Hon kommer även att vara aktiv i valrörelsen. I Toppkandidaterna profilerade sig Parasto framförallt inom ämnen som hemlöshet, ungdomars inflytande och miljö, frågor som även Miljöpartiet och Grön Ungdom driver hårt.

- Jag har valt att gå med Miljöpartiet för det är det enda partiet som driver en hållbar och human politik. Under valrörelsen ser jag fram emot att driva frågor som nolltaxa på kollektivtrafiken som ett steg i kampen mot klimatförändringarna och hemlösas rätt till bostad, säger Parasto Ghaderi.

- Jag tycker att det är himla kul att Parasto har valt att engagera sig i Grön Ungdom. Under programmet märkte jag att hon hade helhetssyn och drev många frågor som vi prioriterar högt. Hon kommer att vara en stor tillgång för oss, säger Alexander Chamberland, språkrör Grön Ungdom.

För mer information:

Alexander Chamberland, språkrör Grön Ungdom, 0704-36 86 91
Parasto Ghaderi, deltagare i Toppkandidaterna och nybliven medlem, 0736-17 58 05