Paregos AB

Paregos Mediadesign AB ihop med Internetfabriken AB

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 17:50 CET

Den 1 november 2011 gick Paregos Mediadesign AB ihop med Internetfabriken/Drumedar. Paregos AB blir därmed en av Sveriges ledande digitala byråer med kontor i Stockholm, Västerås och Skellefteå.

Paregos står nu på tre ben: Strategisk design och kommunikation, digital produktion samt webbtekniska lösningar.

- Paregos är ett spännande företag med en bärande affärsidé och en stark företagskultur. Våra tre kontor ger en lokal närvaro samtidigt som det gemensamma bolaget ger skalfördelar. Tillsammans med våra motiverade medarbetare och spännande kunduppdrag kommer vi att fortsätta driva utvecklingen av unika webbupplevelser, säger Mats Lindgren, verkställande direktör på Paregos AB.

- Jag har sällan sett en så perfekt match mellan tre bolag. Det vi skapat idag ger våra kunder fördelarna en liten byrå har med spetskompetens samtidigt som bolagen tillsammans ger styrka och leveranssäkerhet. Vi ser med tillit framemot ett spännande 2012, säger Robert Demark, styrelseordförande och tidigare VD för Internetfabriken AB.

Bakgrund:

Paregos Mediadesign AB grundades 1994 med fokus på digitala pedagogiska verktyg samt en långsiktig syn på webbtjänster och dess innehåll. Paregos har sedan dess utvecklats till en strategisk design- och kommunikationsbyrå som verkar i gränslandet mellan pedagogik, media och kommunikation.

Drumedar AB startade 2002 och har sedan dess hunnit utveckla en mängd dagstidningssajter och portallösningar för både riksorganisationer och företag. Spetskompetensen är publiceringslösningar och nyhetstjänster vilket även kommer väl till pass vid utveckling av lösningar för såväl medlemsorganisationer som kommersiella webblösningar för näringslivet. Drumedar AB förvärvades av Internetfabriken i februari 2011.

Internetfabriken AB grundades 2004. Bolaget har sedan starten fokuserat på att hjälpa sina kunder med webbpublicering och har arbetat med flertalet plattformar såsom EPiServer, SharePoint samt Open Source-alternativ som eZ Publish, Umbraco och Wordpress.

Ägarbild och ekonomisk stabilitet

Paregos AB ägs av Deva Group koncernen, ledningen och några anställda. Bolaget har cirka 20 anställda och kommer att omsätta närmare 20 miljoner.

Affärsidé

Paregos affärsidé är att arbeta med strategi, kommunikation och konceptuell design för digitala kanaler. Det levererar vi som helhetslösningar för att effektivisera våra kunders webbkommunikation.

För mer information kontakta:

Mats Lindgren, VD, Paregos AB, 076-119 53 87

Robert Demark, Investment Manager, Deva Group, 070-426 62 67

Paregos AB grundades 1994 med fokus på digitala pedagogiska verktyg samt en långsiktig syn på webbtjänster och dess innehåll. Paregos har sedan dess utvecklats till en strategisk design- och kommunikationsbyrå som verkar i gränslandet mellan pedagogik, media och kommunikation.