Alexed Promotion

Park & Natur släpper med Kryddor & Socker sin femte singel undergångsdisco - ute idag.

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2018 12:21 CET

Hur kan man beskriva Kryddor & Socker?

Tänk dig att du förlorade någon. Himlen sjönk ihop, i undantagstillstånd, utegångsförbud. Efter ett tag, på våren, återkom friheten. Och rädslan. Men inte den gamla rädslan, utan mer nån slags fruktan inför den totala öppenheten. Taket lyfte och golvet försvann, du stod helt utan skydd. Vad händer om en annan person kommer in i den totala öppenheten, som blåser rakt igenom hjärnan, betongväggarna och den korrugerade plåten? Kan man möta nån på en plats där alla tankar och känslor är möjliga och där det inte finns nåt som håller ihop? Du har ingen aning. Du är en absolut nybörjare. Du vet bara att precis vad som helst kan hända.
Nånstans där börjar Kryddor & Socker, femte singeln med Park & Natur.

Park & Natur debuterade i december 2016 och har sen dess släppt fyra singlar och en video. De första singlarnas dramatiska och eleganta new wave-pop har successivt utvecklats och kompletterats med mer hårdsmattrande electro, men grunden är fortfarande pop med stora refränger. Och på nya singeln Kryddor & Socker är soundet ännu större och mer dynamiskt. Ännu mer Undergångsdisco.

Göteborgsbaserade Park & Natur är Jonas Stålheims soloprojekt. Förutom Jonas medverkar Kalle Thorslund på trummor och producenten Johan Forsman Löwenström, som tidigare producerat bl a Håkan Hellström, The Soundtrack of our Lives och Weeping Willows.

Lyssna:
Spotify // Apple Music // SoundCloud

Följ Park & Natur på Facebook.

Alexed Promotion är ett personligt PR-företag baserat i Göteborg som lyfter ny musik till folket.
För allmänna frågor eller intervjuförslag, kontakta Johan Alexed: johan@alexed.se / 0705-188974.
Tack så mycket.