Paroc

Paroc bjuder in till pressinformation i Hällekis – Paroc investerar mångmiljonbelopp i Sverige – miljöarbetet säkrar produktionen i Hällekis

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 11:31 CET

Paroc, en av Europas ledande tillverkare av stenull, investerar mångmiljonbelopp i den svenska produktionsanläggningen i Hällekis och bjuder in till pressinformation måndagen den 14 februari kl. 10.00.
Paroc fortsätter sitt miljöarbete genom att nu bygga en reningsanläggning för svaveldioxid i Hällekis. Den nya reningsanläggningen kommer att sänka utsläppen till en tredjedel, samtidigt som man kan öka den årliga produktionsvolymen med drygt 40 procent.

– Investeringen är viktig för oss. I det miljöarbete som Paroc ständigt utvecklar är det här en av de största enstaka investeringarna som har gjorts. Den säkerställer att vi kan behålla en stark och konkurrenskraftig produktion i Sverige och det är en förutsättning för att vi ska klara framtidens ökande efterfrågan på stenullsisolering, säger Arne Johanzon, vd för Paroc AB.

Pressvisning:

Vad: Pressvisning och information om den miljöinvestering som Paroc gör i anläggningen i Hällekis.
Var: Strandvägen 1, Hällekis
När: Måndagen den 14 februari, klockan 10.00
Närvarande: Fredrik Hellman produktionschef Paroc AB, Beatrice Hallen miljöchef Paroc AB, Mikael Gustavsson fabrikschef Hällekis och Olof Lucht projektledare Paroc AB.

Ackreditering:

Av säkerhetsskäl inom tung industri krävs ackreditering för att få delta på pressvisningen.
Kontakta Anders Ekhammar, tfn 0707-462579, för ackreditering.

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering och lösningar i Europa. PAROC® produkterna omfattar byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Vi har verksamhet i 13 europeiska länder och tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen. Paroc Group ägs av ett antal institutionella investerare med Paroc-anställda som minoritetsägare. Vår omsättning år 2009 var EUR 317 miljoner och antalet anställda 1 992.