Paroc

Paroc bjuder in till seminariedagar om ”Energi och Framtid” 2010 års trähus- och entreprenörsdagar fördjupar sig i EU:s nya direktiv för småhus

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 09:14 CET

Trähus- och entreprenörsdagarna har sedan 1998 varit en mötesplats för personer inom byggbranschen. I år arrangeras dagarna för sjätte gången i rad och temat är ”Energi och Framtid”, ett högaktuellt ämne med tanke på EU:s nya krav på byggnaders energiprestanda.

De två seminariedagarna är fyllda med aktuella föreläsningar. Bland annat kommer Tomas Berggren från Energimyndigheten att finnas på plats och lyfta frågan om de nya energikraven på att nyproducerade hus år 2020 ska konsumera ”nästan noll” vad gäller energi och att den totala energiförbrukningen ska halveras till 2050.

Ulla Jansson, expert på passivhus och forskare vid Lunds Universitet föreläser bland annat om hur det är att bo i passivhus idag.

För att se hela programmet och alla föreläsare se bifogad fil.

Vad
: Trähus- och entreprenördagarna på Paroc
Tid:
Torsdagen den 11 februari klockan 12.00 till fredagen den 12 februari klockan 11.00
: First Hotel Billingehus, Skövde
Ackreditering
: Linda Joneland, tfn 031-701 33 34, e-post: linda.joneland@perspective.se

För ytterligare infomation:
Tommy Ingelskog, försäljningschef Paroc Byggisolering, tfn 070-699 06 62
Maria Mehner, chef marknadsföring Paroc Byggisolering, tfn 0500-46 91 78
Bilder för fri publicering, Linda Joneland, tfn 031-701 33 34
www.paroc.se, www.energiklokthus.se, www.passivhus.nu och www.granback.se

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering och lösningar i Europa. PAROC® produkterna omfattar byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, isolering för sandwichelement och akustikprodukter. Vi har verksamhet i 13 europeiska länder och tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen. Paroc Group ägs av ett antal institutionella investerare med Paroc-anställda som minoritetsägare. Vår omsättning år 2008 var EUR 446 miljoner och anställda 2332.