Riksdagen

Partiledardebatt och allmänpolitisk debatt på onsdag

Pressmeddelande   •  Okt 10, 2003 19:00 CEST

Onsdagen den 15 oktober kl. 09.00 är det partiledardebatt i riksdagen. I debatten deltar Bo Lundgren (m), Lars Leijonborg (fp), Alf Svensson (kd), Ulla Hoffmann (v), Maud Olofsson (c), Maria Wetterstrand (mp) och statsminister Göran Persson (s).

Varje debattdeltagare disponerar 25 minuter med undantag för statsministern som har 40 minuter till sitt förfogande. Ett huvudanförande får inte vara längre än 15 minuter. Efter första debattomgången kan deltagarna få ordet igen. Repliker kan begäras oavsett om huvudanförande har hållits eller inte. En replik får inte vara längre än 2 minuter. Ett replikskifte får omfatta högst två inlägg per deltagare.

Debatten pågår i cirka tre timmar och 10 minuter.

Partiledardebatten direktsänds i SVT2, SVT24 Direkt och radions P1.

Allmänpolitisk debatt

Den allmänpolitiska debatten inleds onsdagen den 15 oktober kl. 14.00 med övriga riksdagsledamöter. Den inleds med en debatt om regeringens skrivelse om Europeiska konventet. Den allmänpolitiska debatten pågår under tre dagar:

Onsdag: 14.00–23.00 (längst)
Torsdag: 11.00–23.00 (längst)
Fredag: 09.00–16.00 (ca)

SVT2 sänder den inledande debatten om EU:s framtid. SVT24 Direkt sänder delar av den allmänpolitiska debatten under onsdagen och torsdagen.

Jenny Sigurs
informationssekretare, tfn 08-786 40 32