Socialdemokraterna

Partisekreterarna träffas i morgon tisdag 16 december om gemensam strategi för att bemöta främlingsfientliga partier

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2003 15:12 CET

På inbjudan av Socialdemokraternas partisekreterare Lars Stjernkvist träffas partisekreterarna för samtliga riksdagspartier i morgon tisdag 16 december för att diskutera ett gemensamt förhållningssätt gentemot främlingsfientliga partier.

Bakgrunden till mötet är att det har varit mycket diskussion kring hur de politiska partierna har förhållit sig till rasistiska organisationer och partier. Trots att man hela tiden haft en gemensam syn på målet - att bekämpa rasism och främlingsfientlighet i alla dess former - så har riksdagspartierna haft delvis olika åsikter om hur man gå till väga för att nå dit. Ett syfte med morgondagens möte är att kunna ägna all kraft åt huvuduppgiften - att bekämpa rasismen.

Lars Stjernkvist finns tillgänglig för att svara på frågor direkt efter mötet, tidigast kl 19.00, i Riksdagshuset, Rö-58.

Välkommen!

Anna A Forsberg
Presschef

Daniel Färm