Time PR AB

Partnerskap Transavia.com & Zoover

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 11:28 CET

Transavia.com och Zoover har ingått partnerskap för att gemensamt samla in nya

recensioner från Transavias resenärer. Omdömen,foton och videos kommer att integreras både på Transavia.com och hos Zoover. För bägge parter är samarbetet ett  intressant tillägg till nuvarande aktiviteter.

Europeiskt samarbete

Christian Öhrn, från Zoover: “Samarbetet gäller inte bara i Nederländerna utan även på de andra hemmamarknader i Danmark och Frankrike. Tack vare Zoovers flerspråkighet kan även kunder från andra europeiska länder betjänas.”

Starka tillsammans

Nikki van Wijk, VD e-kommers hos Transvia; “ Transvia.com har med sina 5 miljoner passagerare (2009) utvecklats till ett starkt europeiskt lågbudgetflyg, med ett tydligt extra värde för konsumenten”. Zoover tillhör med sina närmare 1 miljoner omdömen över 40.000 resmål Europas Top-3 recensionssajter. Enligt van Wijk väger Zoovers oberoende position tungt för konsumenten och det är även detta som är orsaken till att Transvia.com påbörjar sitt samarbete med Zoover inom de sociala innehållsbitarna på sajten.

Socialt innehåll

Inom loppet av 2010 kommer recensionerna av olika resmål och points of interest att  läggas till på transvia.com.  Öhrn tillägger; “ I och med integrationen av socialt innehåll får konsumenten ännu bättre service för att kunna välja rätt semester. Transavia.com kommer med hjälp av Zoovers sociala innehåll kunna inspirera och betjäna sina resenärer ännu bättre. Resenären får mer insikt i de möjligheter som står till buds runt omkring resmålet.”

Om Zoover

Zoover är Europas största portal med semesteromdömen. Reseportalen ger besökarna ett oberoende och komplett verktyg för planering av resor. Zoover International är baserat i Utrecht, Nederländerna. Utöver kontor i Nederländerna, så är dotterbolag etablerade i Belgien, Tyskland, Italien, Spanien, Frankrike, Polen, Turkiet, Storbritannien och Danmark. Zoover Internationals mål är att vara bland de tre bästa resehemsidorna i varje land som företaget är verksamma inom. Mer information på www.zoover.se.

För mer information, bilder och intervjuförfrågan, kontakta:

Andreas Wadensten, Time PR, e-post: andreas.wadensten@time.se, telefon: +46 709-77 90 90.