Spray, Spraydate och Passagen

Passagen byter driftleverantör till Delta Management

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 10:19 CET

– Vi har mycket goda erfarenheter av vårt samarbete med Delta Management som under lång tid ansvarat för serverdriften av Spray, säger Patrik Johansson VD, på Spray Passagen Media.

– Det känns bra att vi nu flyttat in även Passagen efter sammanslagningen 2008. En avgörande anledning var den höga servicenivå och kvalitet som Delta Management tillhandahåller kombinerat med det flexibla avtalet med möjlighet att justera kapaciteten över tid, säger Linus Lennstrand, chef Teknisk Affärsutveckling på SprayPassagen.

– Vi har en vision om att bygga ett innovativt mediahus kring våra intressebolag SprayPassagen och Keynote Media. Vi hoppas att Delta Management kan fungera som en strategisk samarbetspartner för driftfrågor, säger Ola Ahlvarsson som står bakom SprayPassagen, Keynote Media och Result.

Delta Management ansvarar för Passagens serverdrift som driftsattes i Delta Managements miljö under december 2009.

– Vi ser en tydlig trend mot att kunderna önskar flexibla avtal där kapacitet och kostnad kan justeras över tid. Denna utveckling ligger i linje med vårt tjänsteutbud där vi även tillhandahåller olika typer av ”IT på kran”, även kallat IaaS (Infrastructure as a Service), som minimerar våra kunders behov av investeringar. Vi hoppas genom att tillmötesgå våra kunders behov och genom att leverera högsta kvalitet, personlig service och full redundans i alla delar, fortsätta vår stadiga tillväxt under 2010, säger Mattias Karlsson, VD på Delta Management.

Om Delta Management

Delta Management erbjuder IT-drifttjänster till kunder med höga krav på kvalitet och flexibilitet och tjänsterna spänner från serverdrift till full applikationsdrift samt färdiga IT-tjänster. Delta Management grundades 2005 och ägs av Mattias Karlsson och Mattias Niklasson.

Om SprayPassagen

SprayPassagen är en av Sveriges ledande Internet-portaler med www.spray.se, www.spraydate.se  och www.passagen.se som bas.

För ytterligare information, kontakta:

Mattias Karlsson, VD Delta Management, 070 - 665 90 23

mattias.karlsson@deltamanagement.se