Sveriges Centrum för Nollenergihus

Passivhuscertifierat småhus från Eco Ready Hus

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 10:17 CEST

På Åkerövägen 1 i Trosa har den nyligen etablerade husleverantören Eco Ready Hus AB (ERH) uppfört sitt första passivhuscertifierade projekt.

Företaget har kontor på flera orter i Sverige och ägs av det polska företaget Procyon med ca 150 anställda i Polen och Sverige. Passivhusen produceras vid en modern anläggning i nordvästra Polen och levereras i väderskyddade byggelement direkt till plats vilket möjliggör en snabb och vädersäkrad byggprocess. Eco Ready Hus AB har kapacitet för att leverera allt från småhus till större industriella komplex och byggnader.

- Detta är en av de första i en serie om ca 10 småhus som vi nu uppför som passivhus på flera orter i Sverige, säger Kamil Mackowiak marknadschef på ERH.

- Det är med stor glädje vi nu fått byggnaden certifierad också enligt de svenska passivhuskriterierna. Det är för oss och våra kunder ett kvitto på den goda energiprestanda som huset håller. Vår profil och företagsidé är att bygga kvalitetssäkrade, vackra byggnader med modern design samt genomgående hög kvalitet.

ERH har sitt huvudkontor i Halmstad där man uppfört ett flertal hus i samma serie och standard. Välkommen att boka visning eller ta kontakt med ditt närmaste ERH kontor för mer information.

För mer information kontakta Kamil Mackowiak: 0722 676339

Hemsida: ecoready.se

För mer information om passivhuskriterier kontakta: Eje Sandberg på Sveriges Centrum för Nollenergihus, 08 6267180, eller läs mer på hemsidan: nollhus.se

<!--[if gte mso 9]> <![endif]--> <!--[if gte mso 9]> Normal 0 21 false false false SV JA X-NONE <![endif]--> <!--[if gte mso 9]> <![endif]--> <!--[if gte mso 10]> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:Cambria;} <![endif]--> <!--StartFragment-->