SAJ Föreläsare och eventbyrå

Patrick gör entre i Lyxfällan

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2010 20:59 CEST

Ledarskapsforskaren, chefscoachen och föreläsaren Patrick Grimlund blir nu även programledare. Patrick tar över Lyxfällan, en av TV3s största tittarsucceér genom tiderna. Idag är det säsongspremiär.

-          Jag gillar utmaningar och att testa nya saker, så när jag blev kontaktad av produktionsbolaget kändes det givet att tacka ja. Att i TV hjälpa folk i en svår ekonomisk knipa är att förena nytta med nöje. En tuff och inspirerande utmaning, säger Patrick Grimlund.

-          Även om jag och min kollega Magnus Hedberg ibland behöver vara vädligt raka för att få deltagarna att förstå vad dom sysslar med, så är den stora belöningen att vi verkligen ser konkreta resultat av arbetet. Precis som i mitt jobb som coach så handlar det om att skapa positiva beteendeförändringar och nya mål, även om metoderna skiljer sig åt en hel del, skrattar Patrick.

-          Patrick är en oerhört spännande coach och föreläsare som vi tror stenhårt på, säger Stefan Jonsson som driver och äger SAJ tillsammans med sin fru Anna, som har ett nära samarbete med Patrick.

-          Parallellt med att Lyxfällan sänds så fortsätter Patrick med sin forskning och chefscoaching, säger Stefan vidare.

Hösten 2011 kommer Patrick att kunna ägna tid åt att föreläsa och att coacha individer och grupper i näringslivet, olika organisationer och hos myndigheter. Innan dess är hans kalender i stort sett fulltecknad.

Mer fakta om Patrick Grimlund

Doktorerar vid Uppsala Universitet

Patrick är doktorand och entreprenör inom executive coaching.

Patrick, Civ.ek, Fil.mag, doktorerar inom företagsekonomi vid Uppsala universitet, avdelningen för organisation och ledarskap. Inriktningen på hans forskning är executive coaching och ledarskapsutveckling.

Patrick är  praktiserande coach, ACC certifierad av International Coach Federation. Han arbetar med individuell coaching för framförallt chefer, ledare och entreprenörer samt föreläser för företag och organisationer om personligt ledarskap och ledarskapscoaching.

Patrick har bl.a. grundat nättidningen Coachbranschen.se där han kvarstår som delägare och ansvarig utgivare.
Läs mer om Patrick på www.saj.se

Från hösten 2010 är Patrick programledare för Lyxfällan i TV3, tillsammans med Magnus Hedberg.

Intervjuer & mer information:
Kontakta Stefan Jonsson på SAJ, mobil 0705 – 17 70 46 eller maila till stefan@saj.se

Foto: Daniel Ohlsson

SAJ är ett litet företag men med de stora resurserna. Man har många verktyg i verktygslådan men har samtidigt det lilla företagets smidighet och uppfinningsrikedom. Det är viktigt att kunna nå dem på ett bra sätt. Att kunna få snabb och adekvat service. Och det får man från Skövdeföretaget SAJ som jag kan rekommendera.

- Vi skapar möten som ger människor kunskap, framtidstro och bestående värden.