Civilförsvarsförbundet

Patrik Bylin invald i Civilförsvarsförbundets förbundsstyrelse

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2013 14:06 CET

Vid Civilförsvarsförbundets förbundsstämma invaldes räddningschef Patrik Bylin från Luleå i förbundsstyrelsen.

Patrik Bylin är medlem i Civilförsvarsförbundet sedan rätt många år men har inte haft några andra förtroendeuppdrag. Genom sitt nya engagemang vill han bidra till att göra både Civilförsvarsförbundet och dess verksamhet lyfts fram. Bland annat engagemanget för Frivilliga Resursgruppen, FRG.

– Genom min bakgrund vet jag hur samhällets krisorganisation är uppbyggd och fungerar. Här finns naturliga kopplingar till förbundets verksamhet som säkert kan utvecklas, säger Patrik Bylin.

Patrik Bylin valdes in som ordinarie ledamot.

Förbundsstyrelsen i sin helhet: Sven Lindgren (förbundsordförande), Linköping, tidigare kommunalråd och landshövding, Leni Bjöklund (förste vice förbundsordförande), Stockholm, tidigare kommunal- och landstingsråd samt statsråd, Kenneth Andersson (andre vice förbundsordförande), Näshulta, Eskilstuna, säkerhetschef Linköpings kommun, Patrik Bylin (ledamot), Luleå, räddningschef Luleå kommun, Jan Cedmark (ledamot), Göteborg, tidigare försvarsdirektör, numera konsult, Kjell Jansson (ledamot), Saltsjöbaden, VD Svensk Energi, Georgios Kontorinos (ledamot), Solna, ombudsman IF Metall, Rolf Nilsson (ledamot), Åkarp, lagerarbetare ICA, Gunilla Nordgren (ledamot), Svedala, riksdagsledamot och tjänstledig bankrådgivare, Mikael Rieslund (ledamot), Bromma, Stockholm, support datormjukvara HP, Anna-Lena Sörenson (ledamot), Linköping, riksdagsledamot och tjänstledig lärare, Tomas Berg (1:e ersättare), Piteå, tidigare byggnadsingenjör Piteå kommun samt Lotta Finstorp (2:e ersättare), Mellösa, Flen, riksdagsledamot och tjänstledig socialsekreterare.

Civilförsvarsförbundets stämma hölls den 12-13 oktober i Stockholm.

Kontaktuppgifter:
Anders J Andersson, Civilförsvarsförbundet, kommunikationsansvarig, 070-540 15 65

Civilförsvarsförbundet är en medborgarrörelse och frivillig försvarsorganisation vars mål är att förebygga otrygghet i samhället. Det gör vi genom hjälpinsatser, utbildning av barn och vuxna, information samt opinionsbildning. Samverkan sker med kommuner, myndigheter, andra samhällsnyttiga verksamheter samt enskilda. Förbundet grundades 1937 och har cirka 20.000 medlemmar i hela landet. www.civil.se