Destination Kalmar

​Patrik Isaksson kommer till Larmtorget

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2015 07:50 CEST

På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Tisdagen den 4 augusti står Patrik Isaksson på scen.

Han slog igenom 1999 med låten Du får göra som du vill och debutalbumet När verkligheten tränger sig på belönades med en grammis. Sedan dess har det blivit flera album och turnéer för Patrik Isaksson och han har tävlat i Melodifestivalen två gånger.

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 30 juni–11 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.