Patroner.se

Patroner.se är nu certifierade av Trygg e-handel

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 13:19 CEST

Ett av Sveriges äldsta e-handelsföretag, Patroner.se, har genomgått Trygg e-handelscertifiering och blivit godkänt.

-          Vår målgrupp är lite äldre och betydelsen av en certifiering som Trygg E-handels ska inte underskattas för att visa att det är säkert att handla hos oss, även om vi som en av Sveriges äldsta e-handlare har ett stort trygghetskapital hos kunderna själva.   säger Ola Gustafsson, VD på Patroner.se

I senaste E-barometern som genomförs av Posten säger 7 av 10 företag att trygghet är viktigast för att förbättra konverteringsgraden, det vill säga att få en kund att fullfölja ett köp.  Logotypen för Trygg E-handel syns längst upp i toppen på Patroner.se hemsida. Patroner har sen tidigare blivit godkänt av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige.

Patroner.se certifiering finns på http://www.tryggehandel.se/butik/719

Om Trygg E-andel

Syftet med Trygg e-handel är att skapa tydligare, enklare och enhetligare riktlinjer för vad som gäller vid e-handel - både för dig som konsument men även för e-handlaren. När du ser en Trygg e-handelssymbol i anslutning till en e-handlare skall du kunna lita på att du kan handla tryggt och säkert i webbutiken. http://www.tryggehandel.se Bakom Trygg E-handel står branschföreningen Svensk Direkthandel och flera stora konsumentorganisationer har varit med och tagit fram den kravlista som ehandelsföretaget behöver uppfylla.

Patroner.se har sålt skrivartillbehör på internet sen 1996 och är alltså ett av Sveriges äldsta e-handelsföretag, i sig en stor trygghet för kunderna. Företaget säljer allt från bläckpatroner, toner och fotopapper till kablar och skrivare.  Patroner.se vänder sig både till konsumenter och företag och uppskattas av många proffsanvändare för sin expertis, men uppskattas även för sin kunniga support via telefon och e-post.