Paul Mac Innes

Paul Mac Innes & T.B.O.I. Släpper äntligen här på hemma plan

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 13:43 CEST

Göteborgs soulduo nr ett, Paul Mac Innes & T.B.O.I. gör nu sitt självbetitlade album tillgängligt världen över. Det är ett album som uttrycker den kärlek de har till soulmusik. Resultatet är ett alldeles eget själfyllt sound som bär influenser av Jazz, Hip hop och RnB. (De har dock blivit liknade vid artister inom ett spektra från Steely Dan till Bilal, Amp Fiddler och Curtis Mayfield m.fl.)

År 2006 skapade de en "hype" med en limiterad upplaga av en vinyl 7:a på London/Japan Dj:n Nik Westons bolag Mukatsukurecords. Detta ledde till uppmärksamhet av världsberömda Dj:s och tidningar (t.ex. Gilles Peterson, Francois Keworkian, Dj magazine and Blues & Soul Magazine och många fler.) Detta ledde även fram till skivsläpp i Japan genom P-vine records (2007)

Denna nya Internationella version av Albumet släpps på egna labeln Graphic Soul Records och innehåller tre bonusspår, varav en är en remix gjord av Göteborgs egne Beatr8 (David Levinsson).
Plattan kommer att finnas tillgängligt digitalt genom nätbutiker så som iTunes och Amazon. m.fl. Den fysiska CD:n finns att beställa på bl.a. www.paulandtboi.com och CD baby (med super d distribution).

Paul och T.B.O.I.
Har tidigare varit involverade i projekt som tillexempel, Gospel legend Andraé Crouch, Georgie Fame, Swell Session, Ernesto, Stray, Little Dragon, Håkan hellström, Black Moses, ADL, Emrik, masayah, the Soul togetherness compilation, Bennson, The Bamboos.

Släpps: 23 Sept

Vill du veta mer kontakta oss gärna:
paulandtboi@gmail.com
eller 0708 40 26 08