Payair AB

Payair är nominerade till Guldmobilen 2011

Pressmeddelande  •  2011-10-24 13:05 CEST

Payairs tjänst för mobila betalningar är nominerade till juryns pris i kategorin ”Årets Mobila Betalningar”. Priset delas ut i samband med Nordens största mobilevent och konferens, Mobile Future och Mobilgalan, den 10 november, 2011 i Kista Tower.

Att betala med Payair i mobilen när man handlar på nätet gör hela köpupplevelsen avsevärt snabbare och enklare. Betalning och utcheckning sker direkt via mobilen utan att behöva registrera vare sig person- eller adressuppgifter. Dessa skickas per automatik från Payair till leverantören. Säkerheten är hög och förstärks av att användaren inte längre behöver exponera kontouppgifter på nätet.

För de flesta användare handlar e-handel om bekvämlighet, men också om tillgänglighet och utbud. Payair tar bekvämligheten till en ny nivå och kommer därför att bli det självklara betalningssättet för många näthandlare.

Om Payair

Payair är ett innovationsbolag som sedan 2005 arbetat med utveckling av säkra mobil betalningar. Bolaget driver tillsammans med Swedbank Sverige ett samarbete runt mobila betalningar i butiker och restauranger. Payair har också lanserat sin tjänst för betalning med mobil vid e-handel, som innebär en snabbare, enklare och säkrare köpupplevelse för den som handlar på nätet. För ytterligare information: www.payair.com

Presskontakt Payair

Jakob Cederquist