Nättidningen Payback / Payback Sverige

Payback Nordens Europadomstolsärendet omfattar nu 1 313 sidor och 233 bilagor!

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2011 15:02 CET

Payback Nordens Europadomstolsärende gällande de nordiska ländernas övergrepp mot bikerkulturens medlemmar omfattar nu 1 313 sidor 233 bilagor. 2 enskilda ärenden återstår vars material inte inkommer förrän senare.

De 1 313 sidorna avser själva sakframställan och bilagor. Nu återstår under de närmaste två veckorna att rätta och förbättra texten. Numrera bilagor, författa en övergripande och kortfattad anmälan samt tillföra de två inkommande ärendena. Därefter är “Världens största brottskatalog över de nordiska myndigheternas övergrepp gentemot bikerkulturen” färdigställd.

Peter Schjerva, ordförande Payback Sverige

Payback Sverige är en riksorganisation för bikers rättigheter vad avser alla former av trakasserier, förföljelser och övergrepp gentemot enskilda bikers och bikerklubbar så kallad negativ särbehandling på grund av föreningstillhörighet.

Payback är också en samnordisk bikerorganisation med representation i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationerna drivs under namnen Payback Sverige, Payback Norge, Payback Danmark och Payback Finland. Organisationerna är självständiga enheter som tillkommit i avsikt att skapa en större styrka och tyngd gentemot media och politiker samt för att kunna utväxla information och erfarenheter emellan länderna på ett enklare vis. De olika ländernas Paybackorganisationer kommer också att samordna och driva gemensamma rättsliga mål och aktioner.

De respektive ländernas organisation finns alla representerade på MyNewsdesk samt har Nättidningen Payback som gemensam portal och officiellt organ.

Nättidningen Payback är en webbtidning vars huvudsakliga mål är att verka för att öka förståelsen kring och informera om bikerkulturen, dess olika företeelser och drivkrafter. Nättidningens adress är: http://www.payback.name