Paynova AB

PAYNOVA: PAYNOVA AB (PUBL) ANMÄLER ÄNDRAT ANTAL AKTIER

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 10:30 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

(NGM:PAY)

Årsstämman beslutade den 4 juni 2008 om nyemission av aktier. De nyemitterade aktierna registrerades hos Bolagsverket den 7 juni och 7 augusti 2008 . Efter emissionen av 3 319 199 aktier har Paynova AB ett aktieslag med 43 149 598 utestående aktier per den sista augusti 2008.

VD Björn Wahlgren
+46 (0)8-517 100 00
E-mail: press@paynova.com

Om Paynova
Paynova erbjuder en internationell, kontobaserad helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter kan även öppna ett Paynova-konto för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Paynova har tecknat avtal med över 2 000 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.
För mer information: www.paynova.com