Payzone Nordic AB

Payzone är först ut med en helt kassaintegrerad mobil betalkortsterminal för restaurangmarknaden

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 16:08 CEST

Payzone Nordic har valt Verifone Vx670 som mobil terminal för att förse restauranger med en chip och PIN lösning som är integrerad med kassan. Lösningen minimerar ”springet till kassan” och maximerar servicen till restaurangkunderna och ger därmed bästa möjlighet för gästerna att uppskatta servicen med dricks, som både följer samtliga regelverk för kortbetalningar och skatteverkets krav.

Payzone Nordic har i 20 år levererat unika betalkortslösningar till den Nordiska restaurangmarknaden. Vi tar nu nästa steg med att leverera en mobil terminal kopplad till kassan. ”Lite spring och mycket dricks” löd kraven, kort och gott, när Payzone frågade sina restaurangkunder och ledande kassaleverantörer om hur de ville ha sin framtida betalkortslösning med chip & PIN.

”- Det känns mycket bra att vi som i många år jobbat med restauranger inom segmentet ”fine dining” får vara med våra kunder i denna stora förändring. Vi brinner för att fortsätta att vara den ledande leverantören av betalkortslösningar som förenklar våra restaurangkunders verksamhet.” säger Jan Lundblad, VD Payzone Nordic.

En mobil WLAN terminal som är helt integrerad med kassan ger;

• kontroll på kortbetalningar - ingen risk att det blir olika belopp i kassan och terminalen
  • lite spring
  • dricks direkt vid bordet
  • stöd för delad nota
  • snabbaste kortbetalningen med chip & PIN
  • godkänt kvitto enligt kassaregisterlagen (2007:592) direkt i terminalen
  • enkla rapporter för avstämningar mot bank och bokföring.

Så här fungerar det:

När servitören tar betalt tar han med den Mobila terminalen och hämtar upp köpet från kassan genom att knappa in bordsnumret. På så sätt kommer alltid rätt belopp att dras. Gästen stoppar in kortet slår in sitt totalbelopp, inklusive dricks, samt slår sin PIN-kod. Köpet är klart och servitören avslutar och ger ut kvittot.

Payzones mobila terminal är EMV- och PCI-godkänd och stödjer kryptering av kortinformationen enligt de krav som VISA/MasterCard ställer genom de nordiska inlösarna.

Payzones integrerade mobila betalkortslösning kommer att levereras under första kvartalet 2011.

För frågor och mer information kontakta:

Jan Lundblad VD Payzone mobil 070-7752692 e-post: jan.lundblad@payzone.se