Accountor AB

PBK Outsourcing AB förvärvar Adminson AB

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 08:27 CET

PBK Outsourcing AB har 2010-11-02 förvärvat 100 % av Adminson AB. Adminson AB är en redovisningsbyrå med inriktning på ekonomi- och löneadministration.

Adminson grundades år 2000. Bolaget har 12 anställda och har kontor i Karlskoga. Nuvarande ägare och VD, Göran Rasberg kommer att kvarstå i bolaget.

Adminson fokuserar på lösningar inom ekonomi- och löneadministration och har lång och bred erfarenhet från flertalet branscher. Adminsons kunder varierar i storlek från små företag till börsnoterade och finns i hela Sverige. Bolaget är SRF-auktoriserat, vilket borgar för hög kvalitet i tjänsterna.

”Detta steg är mycket positivt och kommer att innebära nya möjligheter för Adminson att på ett effektivt sätt fortsätta utvecklingen av våra tjänster tillsammans med PBK. Det innebär också att vi får tillgång till en bredare marknad och därmed större möjligheter att växa. Adminson kommer att vara PBKs enhet i Karlskoga.” säger Göran Rasberg – VD för Adminson.

”Vi är mycket glada för att Adminson valt att gå ihop med oss. Vi samarbetar sedan länge, de har en utmärkt tjänsteportfölj, är mycket professionella och har ett gott renommé.”, säger Johan Brandrup-Wognsen, VD på PBK.

För mer information kontakta:
Göran Rasberg, vd på Adminson AB
0586-77 77 00, goran.rasberg@adminson.se
www.adminson.se

Johan Brandrup-Wognsen, vd på PBK Outsourcing AB
08-506 116 00, johan.brandrup-wognsen@pbk.se
www.pbk.se och www.accountorgroup.com

PBK Outsourcing är en av Sveriges ledande leverantörer av ekonomi- och HR-tjänster. Bolaget ingår i Accountor Group, som finns representerat i hela Norden, Baltikum, Ryssland, Ukraina, Nederländerna och Tyskland. Accountor Group levererar tjänster till 15 000 kunder och har ca 1 500 anställda. PBK har vuxit starkt de senaste åren. I likhet med övriga nordiska marknader för outsourcing av ekonomiprocesser, befinner sig den svenska marknaden i stark och förväntat uthållig tillväxt.