Executive English

PBK Outsourcing ger Executive English största kontraktet hittills.

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2009 15:32 CEST

Den här veckan startade utbildningen av 15 personer hos PBK Outsourcing, ledande leverantör inom outsourcing av ekonomifunktioner i Sverige, och efter sommaren planeras utbildning av ytterligare 30 personer från i stort sett alla avdelningar inom företaget.

- Det här utgör vår största enskilda order hittills i vår korta historia som företag och kommer som ett resultat av en rekommendation från en tidigare kund vilket gör oss ännu gladare då det bevisar att vi levererar tjänster som kunder är så nöjda med att man även rekommenderar oss till andra. Just nu så får vi ca 50% av våra nya kontrakt via rekommendationer och den andra hälften via vår externa marknadsföring. Dessutom tillkommer alla kunder som förlänger innevarande kontrakt där jag skulle tro att vi idag ligger någonstans mellan 80 och 90% som har förlängt kontraktet minst en gång vilket är mycket glädjande, säger Julia Linden-Hill.

- April månad har varit precis lika bra som de tidigare månaderna och förutom det här stora kontraktet har vi även startat utbildning hos Diasorin, som jobbar med medicinsk diagnostik, samt hos POD venture partners som, liksom namnet förtäljer, jobbar med att finansiera växande företag inom framför allt IT, kommunikation och media, avslutar Julia.

Executive English by Julia Linden-Hill är ett konsultföretag som inriktar sig på att hjälpa svenska företag och organisationer att kommunicera och göra affärer på engelska. Bland kunderna finns bland annat Apoteket, Eniro, Handelsbanken, MultiQ, NasdaqOMX, PBK Outsourcing, .SE, Skandia, Sweco, Relacom och Pysslingen.

Executive English by Julia Linden-Hill

Drakenbergsgatan 19