PC-Ware Sweden AB

PC-WARE utökar personalstyrkan ytterligare

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 17:17 CEST

Bo Wallin, kontorschef på PC-WARE, kommenterar: "Vi är inne i ett intensivt skede. Under den senaste månaden har vi fått sammanlagt sex nya kollegor. Trots det vill vi bli fler. Vi letar fortfarande både konsulter och säljare." Bengt Rundquist, konsultchef på PC-WARE inflikar: "Vi ser ett enormt tryck efter licensrådgivning och beslutstödslösningar för närvarande. Många företagsstrukturer blir alltmer komplexa med dotterbolag, filialer, bolagsuppdelningar och/eller sammanslagningar etc. Detta bidrar till att företagen inser värdet av att ha en och samma licenspartner för rådgivning, licensiering, inköp och underhåll av programvara. För att bibehålla sin konkurrenskraft och ta bättre och snabbare beslut vill företagen utöka kontrollen över sina beslutsstödsprocesser. Det är inte längre en fråga OM man behöver arbeta med beslutstödslösningar utan snarare en fråga om NÄR och VILKEN lösning man skall välja"

De tre senaste tillskotten på PC-WARE är:

Göran Flink Joles har nyligen börjat som BI-konsult. Han kommer närmast från IMI Supply Chain (f.d Industri-Matematik) där han har över 10 års erfarenhet som applikationskonsult.

Joanna Bryant börjar inom kort på företagets licensdesk där hon kommer att stötta företagets kunder med underhålls- och förnyelseavtal. Joanna kommer närmast från Business Objects på Irland.

Tobias Karlsson som kommer att arbeta på PC-WAREs marknadsavdelning. Han kommer från företaget Humblestorm.

Som redan annonserats förra månaden så har PC-WARE flyttat sitt huvudkontor från Uppsala till Kista, Stockholm och nya rekryteringar har redan gjorts för att stärka säljstyrkan.

-o-O-o-

För mer information, kontakta PC-Ware Sweden AB