PDF Brasserie Group

PDF Brasserie Group AB spetsar ägargruppen och utvecklar verksamheten.

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2016 08:01 CET

PDF Brasserie Group har sedan starten etablerat sig som ett kraftigt tillväxtbolag med nyförvärv bland Stockholms bästa och mest kända restauranger. Efter sex år lämnar nu Peter Nordin ägargruppen, medan Filip och Daniel delar ägarskapet av företaget. Beslutet att gå skilda vägar med de tidigare delägarna har varit gemensamt.

– Vi tackar Peter och Carina för deras tid i företaget och önskar dem all lycka till. När vi blickar framåt är målet att driva den mest spännande krogkoncernen som finns i Stockholm genom att tillsammans med vår personal skapa den bästa upplevelsen för våra gäster, säger Jan Berggren, VD.

För att stärka koncernen och ytterligare slipa restaurangernas erbjudanden är man nu i en process att grundligt se över och vidareutveckla dess varumärken. Målsättningen är högt ställd: att via ett förbättrat erbjudande och förvärv ha fördubblat omsättningen inom fem år. Dessutom har man planer på att ge sig in i en ny marknad: hotellbranschen.

– Vi har en otrolig kunskap inom koncernen när det gäller att erbjuda en helhetsupplevelse med oslagbar service, något som gör att hotell känns som ett naturligt nästa steg, säger Daniel Guven.

PDF Brasserie Group AB grundades 2010 och inbegriper restaurangerna Prinsen, Zink, Wienercaféet, Villa Godthem, Café Milano, Il Tempo, Mangiardino, La Cucina, Trattorian, Pontonen, Bar Burger Café (Kungsträdgården), Bar Burger Café Express (Mall of Scandinavia) och Stinas Bageri AB. Man har ungefär 350 anställda och omsätter knappt 300Mkr.

För ytterligare information kontakta: Jan Berggren, VD janne@pdfbrasseriegroup.se

- "Vi är ett gäng vänner som andas och lever restauration, som under paraplyet PDF Brasserie Group driver flera av Stockholms bästa krogar."