SolidEngineer AB

PDM branschen i förändring

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 08:46 CET

MobilePDM för Enterprise finns nu tillgänglig för den svenska marknaden.

SolidEngineer lanserar nu mobilePDM för den svenska marknaden. MobilePDM gör det möjligt söka information eller interagera i utvecklingen i ett utvecklingsprojekt som ligger i EnterprisePDM via din iphone eller ipad från Apple. Det är nu även klart att MobilePDM inom den närmsta månaden kommer att släppas med stöd för Office, 3D modeller samt möjligheten att göra statusändringar. Produkten lyfter då alltså ytterligare mot att bli en komplett PDM klient.
Mjukvaran laddas ner i form av en app från App Store och licensen erhålles via SolidEngineer.

Användningsområdena är många: Personal inom produktion kan uppnå en flexiblare tillgänglighet för all typ av data och dokumentation i ett projekt såsom parter, assemblies, ritningar, dokument och korrespondens. Serviceteknikern kan, direkt ute på fältet i realtid, enkelt nå ritningsunderlag som alltid är uppdaterade. MobilePDM ger en ökad möjlighet till kontroll av hela produktionskedjan från varsomhelst, närsonhelst, vilket leder till snabbare beslut och kortare produktionstider. Installationen är enkel, säker och sker på företagets PDM server genom att mobilePDM connector installeras. Uppkoppling till mobilenhet sker via WLAN alt 3G.

Partnerstatus för MobilePDM
MobilePDM har blivit tilldelade en "Solution partner Program"-status. Detta partnerskap kommer i framtiden leda till fler mobila lösningar sömlöst integrerade med Dassault SolidWorks-produkter.

SolidEngineer levererar CAD,CAM, CAE, KBE samt PLM lösningar för att skapa och hantera produktinformation i företag. Vi hjälper våra kunder med att förbättra innovationsförmågan i en global miljö och därigenom framställa nya produkter ännu kostnadseffektivare. www.solide.se