Peace & Love

Peace & Love Havana 2012 tar form - Timbuktu och Maskinen är de första klara akterna

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 13:00 CET

Peace & Love Havana i mars i år blev en succé och nu börjar konturerna av nästa upplaga skönjas. Festivalen äger rum på klassiska El Morro, det välkända fortet vid inloppet till Havannas hamn, den 9 – 11 Mars 2012 och första bekräftade artister är Maskinen och Timbuktu. Maskinen har i år vuxit till en av våra allra största akter och Jason ”Timbuktu” Diakité medverkar just nu i en uppmärksammad tv-serie.

– Peace & Love Havana 2011 var fantastiskt och jag är väldigt glad över att få tillfället att åka dit igen 2012. Kuba är ett unikt land där musik och kultur är väldigt högt värderade. Något som känns otroligt inspirerande för mig, säger Timbuktu.

I år sätter Timbuktu ihop ett litet unikt hip hop set med bl a Chords.

dagen med två akustiska spår, tätt följd av succéartade framträdanden av Looptroop Rockers, Familjen och bland annat den kubanske störste singer/songwriter Carlos Varela. Dag två blev om möjligt än mer fantastisk med Timbuktu & Damn!, omtumlande The Baboon Show samt avslutande kubanske giganten X Alfonso.

I och med flytten till fortet El Morro hamnar festivalen än centralare och atmosfären lär bli minst lika magisk med den vidunderliga utsikten över klassiska Malecon och stadens anrika siluett. Tre veckor tidigare arrangeras en av världens största och mest ansedda bokmässor på samma plats. Förra året besöktes den av 2, 3 miljoner personer. Lokal arrangör är även denna gång Fabrica de Arte Cubano, multikulturbolaget som drivs av X Alfonso. Den sistnämnde uppträder även vid kommande festival, tillsammans med ytterligare ett antal svenska och kubanska artister - totalt kommer det att röra sig om ca 15 artister utspridda på tre dagar.

Mycket mer info inom kort.

Kontakt Peace & Love: Ronny Mattsson (se kontaktuppgifter nedan).
Kontakt National: Eggis, eggis@national.se  tel: 0703-506 669

Pressbilder Timbuktu och Maskinen: http://ftp1.filmtech.se/filevista/link.ashx/b9b4119ef9334a91afc84a4ae3ea1da9.zip

Mer info om Peace & Love finns på www.peaceandlove.nu
Önskas inlogg till vår pressportal vänligen mejla ronny@peaceandlove.nu