Peacock Advertising Agency

Peacock flyttar till Tändstickspalatset

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 09:50 CEST

Peacock som nyligen gått ihop med den digitala innovationsbyrån Lonely Duck har nu flyttat till nya lokaler. Det nya kontoret ligger i Kreugers Tändstickspalats på Västra Trädgårdsgatan där de delar hus med bland annat Swedish Match.

Flytten representerar en nystart för Peacock och genom det nya kontoret vill man även komma befintliga och nya kunder närmare.

Flytten gick av stapeln den sista maj och nu ligger fokus på att skapa en kreativ och välkomnande miljö i det gamla K-märkta huset.

Peacock har även rekryterat ny personal för att ytterligare täcka fler områden inom reklam och digital kommunikation. Ellika Gyllenswärd kommer senaste från Hyper Island där hon jobbade som projektledare och är nu Digital Producer, Gabriela Ortiz är ny produktionsledare och kommer senast från AD&D samt Fredrik Sachs som är Sales Excutive och ansvarar för att etablera nya kundrelationer. Fredrik Sachs har lång erfarenhet som konsult inom varumärkesstrategi.

"Vi är mycket nöjda både med rekryteringarna och de nya lokalerna. Vi har ett starkt erbjudande nu och ser fram emot nya utmaningar med befintliga och nya kunder", säger Magnus Rosengren VD på Peacock.

Peacock är en reklambyrå i Stockholm med affärsutveckling i fokus.

Kontakta oss gärna på hello@peacock.se

www.peacock.se