Peak Performance Production

Peak Performance officiell klädsponsor

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2003 12:00 CEST

Peak Performance blir hösten 2003 officiell klädleverantör till Volvo Masters Andalucia, Europatourens final på anrika Club de golf Valderrama i Spanien den 30 oktober - 2 november.

Endast de 60 bästa spelarna på Volvo Order of Merit blir inbjudna, dessutom spelar de fem senaste vinnarna av Volvo Masters samt en inbjuden stjärna. Just nu är Peter Hedblom från Sverige och medlem i Peak Performance Golf Team en av de som kan räkna med en plats i finalen.

-Det är en ära för oss att vara sponsor till en tävling av sådan dignitet. Det ger oss chansen att befästa vårt varumärke ytterligare på golfens finaste internationella scen. Det säger Anders Norin, sponsoransvarig på Peak Performance.

Tillsammans med W.L Gore & Associates lanserar Peak Performance samtidigt ett nytt material, Golf GTX Unlined. Unlined är ett nytt superlätt och mycket packbart material som kommer att finnas i Peaks golf och technical outdoor produkter som kommer till våren 2004. Materialet kommer att ingå i de plagg som cirka 1900 funktionärer och VIP-gäster bli tilldelade inför turneringen.

Peak Performance golfkläder är mycket populära i Norden. Än så länge är företaget mest känt för sina vinterprodukter i övriga Europa. Som sponsor till Volvo Masters tar Peak Performance nu ett stort steg mot att etablera sig som ett betydande klädföretag på den globala golfmarknaden. Just inom golf betyder en sådan positionering extra mycket. Kontraktet med Volvo Masters löper över 2 år med option på förlängning.

Sedan tidigare är Peak Performance klädleverantör till Omega European Masters i Crans-Montana, Schweiz. Ett kontrakt som löper ut år 2006.

De senaste åren har Peak Performance satsning inom golf varit allt mer omfattande. Golf Teamet består av spelare som Suzann Pettersen, Catrin Nilsmark, Helen Alfredsson och lovande tjejer som Marlene Hedblom och Maria Bodén. På herrsidan representeras teamet av Per-Ulrik Johansson, Peter Hedblom, Anders Hansen och Mikko Ilonen. Per-Ulrik spelar som bekant på PGA-touren i USA. Suzann Pettersen gjorde succé och var en av de tongivande spelarna när Europa slog USA i Solheim Cup där laget styrdes mot seger av kapten Catrin Nilsmark som trots svåra ryggsmärtor ledde laget och bidrog starkt till Europas seger.