Universal Music Sweden

Pearl Jam kickstartar sitt 20 års jubileum med samlingsplatta!

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 15:20 CET

Lagom till att Pearl Jam firar 20 år som band, släpper de ett samlingsalbum innehållandes 18 fängslande versioner av Pearl Jams klassiska mästerverk. Plattan, med namnet ”Live on Ten Legs” är inspelad under 2003-2010 års världsturnéer och är en uppföljare till ”Live on Two Legs” som innehöll material från bandets Nordamerika turné 1998.

Remastrad och remixad av Pearl Jams egen trogna ljudtekniker Brett Eliason, innehåller ”Live on Ten Legs” material som spänner över Pearl Jams otroliga karriär, med över 60 miljoner sålda album.  Albumet inkluderar Pearl Jam majestätiska konsert i Hyde Park denna sommar, som befäste bandets status som en av de bästa live akterna i världen. På plattan finns live versioner av klassiska låtar som ”Jeremy”, ”Alive” och ”Spin The Black Circle” såväl som ”Just Breath” och ”The Fixer” från deras senaste album ”Backspacer”

”Live on Ten Legs” kommer att finnas tillgänglig digitalt, på CD samt i en exklusiv deluxe box. Delux boxen kommer att innehålla en CD, en dubbel LP, fyra mini affischer och fem live bilder.

Se teasern här