Itatake AB

Pebble Universe Free nu på App Store

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2013 17:20 CEST

En gratis-version av det svenskutvecklade spelet Pebble Universe finns nu på Apples App Store. Spelet har hyllats i svensk och internationell press sedan lanseringen 2012.

Pebble Universe Free innehåller nio gratisbanor där spelarna får prova på spelets funktioner och varierande miljöer innan de köper premium-versionen med 100 utmanande banor.

Bakgrundshistorien i Pebble Universe handlar om de fridfulla pebblarna som levt i harmoni under århundraden. De odlade sina älskade blommor som de gärna åt med stor aptit. Men det var innan monstren kom. Nu har pebblarna blivit neurotiska och ständigt jagade av de sotsvarta odjuren som älskar smaken av pebblar mer än allt annat.

Hjälp pebblarna genom att ladda ner Pebble Universe eller Pebble Universe Free från App Store. Spelet finns även på Google Play.

Officiell trailer: http://youtu.be/ue35o6khEfo

Kontakt:
Thomas Wedin, 0702 433 442
thomas.wedin@itatake.com

Mattias Granat, 0736 827 635
mattias.granat@itatake.com

Itatake AB är en spelstudio baserad i Göteborg. Spelet Pebble Universe har fått strålande recensioner i Sverige och internationellt. Mer information om Itatake hittar du på vår hemsida, itatake.com.