Rebuz Kidz

Pedagogiska babykläder från Little Minds på Rebuz Kidz

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 03:32 CEST

Nu kan du hitta du de pedagogiska och stimulerande babykläderna från Little Minds i Rebuz Kidz barnbutik. Kläderna från Little Minds är designade för att på bästa sätt stimulera babyn i dess emotionella, motoriska och intellektuella utveckling samt att ta tillvara babyns egna naturliga nyfikenhet.

- Vi på Rebuz Kidz är stolta över att kunna presentera Little Minds som en del i vårt sortiment. Little Minds tar steget längre än många klädtillverkare när det gäller funktionalitet. De små applikationerna på kläderna stämmer bra in i vår profil med betoning på lekfullhet. Det ska bli spännande att följa detta nya svenska företag, säger Camilla Renz, initiativtagare till Rebuz Kidz.

Little Minds jobbar med samma värdegrunder som Rebuz Kidz och det är ett viktig utgångspunkt när vi väljer nya leverantörer. Funktionalitet och lekfullhet står alltid i fokus. Att babykläderna dessutom är producerade i 100% ekologisk bomull är ett plus. Rebuz Kidz har ett miljöfokus då vi jobbar både med att ta in mer och mer ekologiska produkter, men också att erbjuda högkvalitativa barnkläder som går att ärva mellan syskon och vänner.

Rebuz Kidz

Rebuz Kidz säljer barn- och babykläder på nätet. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella kläder med en genomtänkt design. Och också genom att vi arbetar för att barn i andra delar av världen ska få möjlighet att vara barn med ett rättvist och roligt liv. Det tycker vi är att vara barnslig på riktigt.
Läs mer på www.rebuzkidz.se