Serendipity Challenge

Premune och Swecure huvudartikel i Kemivärlden Biotech

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2014 13:49 CET

Under förra veckan publicerade Kemivärlden Biotech, Skandinaviens största bransch- och facktidning inom kemiteknik och bioteknik en djupgående artikel om teknologin bakom och affärsverksamheten i bolagen Premune och Swecure.

Artikeln beskriver forskningen som Premune och Swecure bygger på och hur de båda bolagen arbetar simultant med att utveckla läkemedel i det veterinära- respektive humana spåret. Professor Agnes Wold berättar mer ingående om bakgrunden till varför allergi har blivit en av våra största sjukdomar och hur det kommer sig att våra husdjur har gått i våra fotspår.

Viktor Karlsson, vd för Premune berättar bland annat om bolagets pågående fältstudie som inkluderar fler än 120 valpar och syftar till att utveckla världens första preventiva behandling mot allergi hos hund.

Lars Fahlén, vd för Swecure berättar om de aktuella projekten i bolagets pipeline som inkluderar planer på att utveckla tre läkemedel och två probiotika produkter.

Läs hela artikeln här...

...................................................................................................

För mer information, vänligen  kontakta:

Amin Omrani, VP Business Development, Serendipity Ixora
Tel: +46 (0) 707-98 36 39