Penny AB

Penny AB utvald till Red Herring 100 North America

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2009 00:31 CEST

Den 2 april 2009 blev Penny utvald som en av vinnarna i Red Herring 100 Europe vid finalen i Berlin. Priset innebär att Penny är ett av de 100 mest lovande teknikföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

I tävlingen utvärderade Red Herring noggrant flera hundra privata företag från EMEA regionen och gjorde en fullständig genomlysning av ekonomiska data, och andra bedömningskriterier som kvalitén på ledning och ledarskap, genomförande av strategi, samt koppling till forskning och utveckling. Av alla dessa hundratals företag anses Penny vara en av de tre mest intressanta företagen för USA som har störst sannolikhet att lyckas med etablering på USA marknaden enligt Red Herrings VD, Alex Vieux.

Pennys VD, Erik Lundström kommer bland annat att medverka som talare under tävlingen i San Diego, USA. Detta sker den 11-13 maj 2009. Då kommer de mest 100 mest lovande teknikföretagen i Nordamerika att utses.

Denna unika inbjudan innebär att Red Herring aktivt kommer arbeta med att marknadsföra Penny under evenemanget för att ge till gång till den amerikanska marknaden. Penny kommer bland annat få tillfällen till:

• Företags- och produktpresentation på konferensen
  • Medverkan på paneler vid Round Table diskussioner
  • Personlig introduktion till nätverk med mer än 75 riskkapitalbolag, som letar efter investeringsobjekt
  • Partnerskap med ledande personer i publika teknikföretag
  • Möten med vinnarna i Red Herring 100 North America
  • Direkt tillgång till Red Herrings journalister och medier
  • Lära mer om senaste industritrender, affärsmodeller och aktörer

Under vistelsen i San Diego är Penny även inbjuden av Acceleratus Inc för möten med presumtiva kunder och möjliga affärspartners.

För mer information vänligen kontakta:

Erik Lundström

Vd