Penny AB

Penny är ett av Europas hetaste teknikföretag!

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 01:34 CEST

För Pennys räkning var närvaron på evenemanget en stor vinst. Penny kunde under de två dagarna knyta ett stort antal viktiga kontakter som med stor sannolikhet kan vara mycket viktiga för Pennys fortsatta utveckling.

-Att komma med på listan var det huvudsakliga målet med närvaron. Vi fick ett tydligt kvitto på att det långa arbete vi lagt ned på att skapa ett nytt interaktivt verktyg för användning av Pocket PC datorer utan att behöva använda händerna har en stor potential, säger Pennys vd Erik Lundström.

Eftersom vi kunde visa upp en fullt fungerande fysisk produkt hade vi ett stort antal av de medtävlande företagen som ville prova och diskutera hur de skulle kunna samarbeta med oss för att införa deras teknologier i Penny Interaktive Glasses, fortsätter Erik Lundström.

Penny går nu vidare med försäljningen av systemen och samma dag som Erik Lundström kom ned till Berlin kom en inbjudan från Amerikanska försvarsdepartementet till ett tredje möte i Washington DC för att demonstrera systemet för ett stort antal av departementen såsom Airforce, Special Operations Command, Navy, Marine Corps mfl.

Vi kunde även ta emot ett besked dagen före avresan till Berlin att Penny för sina interaktiva glasögn även nominerats till Diamantpriset som delas ut av Dataföreningen till årets mest innovativa it-företag.

För mer information läs på Pennys hemsida: www.penny.se