Penny AB

Penny har flyttat sin verksamhet till Synerleap Innovation Growth Hub

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2017 00:09 CEST

Penny är ett företag drivet av forskning och utveckling inom Augmented Reality Glasögon, och vi är exalterade över att vara nära andra forskare och innovatörer inom det breda industrispektrum som Synerleap tillhandahåller. Vi är övertygade om att vara en del av denna hubb endast kommer skapa större synnergier inom den verksamhet vi bedriver för H2020 "Digitaliseringen av Industrin, Industri 4.0".

Att kunna bedriva vår verksamhet inom Synerleap Innovation Growth Hub kommer bli en givande period för ett innovationsinriktat företag som Penny är och alltid har varit. Penny stöder genom sin Augmented Reality teknik komplexa realtidsmonteringsuppgifter och smart montering för industri 4.0-lösningar.

“Det är verkligen spännande att vara en del av SynerLeap och gemenskapen med de andra företagen. Vi hoppas och tror att Pennys fokus på AR lösningar med glasögon för smart tillverkning och visualisering av data kommer att passa väl i nätverket. Självklart även accessen till ABB och deras forskning är en stor möjlighet för Pennys fortsatta resa”, säger Carina Wigholm, Vd i Penny.

Att vara i ett nav som fokuserar på framtiden för branschlösningar kan bara gynna våra uppgifter för att nå ut till en större marknad med tekniken runt C Wear Interactive AR Glasses. Den teknologi vi har byggt upp runt C Wear AR Glasses ger leverantörer av utrustning för smarta monteringsuppgifter en förmåga att kontrollera alla "frågor/svar" relaterade problem med det mänskliga gränssnittet / interaktionen. För en genomsnittlig tillverkningskund kan en AR-lösning med glasögon öka kvaliteten och minska de totala produktions- och underhållskostnaderna dramatiskt och därigenom ge ett betydande värde.

“Eftersom Augmented Reality är den teknik som förmodligen kommer att göra smartphones och många andra verktyg föråldrade inom de närmaste 5-10 åren, känns det spännande att ha en sann pionjär i huset” säger Rolf Lindström, Communications Manager at SynerLeap.

Penny är ett forsknings- och innovationsföretag av Augmented Reality Glasses och har utvecklat världsledande och internationellt prisbelönta AR-glasögon på området sedan 2005. Vi stöder smarta montering för industrin 4,0 lösningar, med Augmented Reality-teknik som verkligen stödjer komplexa monteringsuppgifter.

C Wear AR Glasögateknik ger leverantörer av utrustning för smarta monteringsuppgifter en förmåga att kontrollera alla Frågor och svar relaterade problem med det mänskliga gränssnittet / interaktionen, Penny deltar också i vetenskaplig forskning för att främja innovation och utveckling av nya produkter.

C Wear ger möjlighet att styra verktyg, sekvens, infästning och validera korrekta vridmoment (rotationskraft). Instruktioner för montering presenterad genom AR ger stor produktionsfördel.

TEAM

• Erik Lundström, grundare, Innovatör & ViceVd