Science Park Halmstad AB

Pennybridge - ny unik tjänst som gör det möjligt att donera pengar smidigt och enkelt online

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 08:00 CET

Science Park Halmstad företaget Pennybridge har i dagarna öppnat sin betaversion av online tjänsten Pennybridge för allmänheten. På http://pennybridge.org kan alla nu skapa sin egen Pennybridge med de ändamål som just han/hon vill stödja, bestämma ett månadsbelopp och börja ge.

Pennybridge är ett nytt sätt att skänka till välgörenhet och vänder sig till alla som vill bidra till en bättre värld genom att ge pengar på ett nytt och enkelt sätt. Via en online tjänst har givaren möjlighet att teckna sig för ett regelbundet och långsiktigt givande och bestämmer själv till vem/vilka aktörer och i vilken omfattning. Denna lösning erbjuder dessutom de mottagande organisationerna och föreningarna bra överblick över sitt stöd.

En betaversion av Pennybridge har lanserats nyligen och innebär ett system som till viss del fortfarande är under utveckling och testning, men har nått en så pass stabil status att den uppfyller merparten av de (be)ställda kraven. Pennybridge's betaversion är skarp i den bemärkelsen att allt gällande betalningslösning fungerar precis som den färdiga versionen ska fungera. Nu jobbar man kontinuerligt på att uppdatera användarvänligheten, design och information.

För frågor och mer information om Pennybridge, välkommen att kontakta:

Christian Hertz, Pennybridge

Tel:010-33 33 633