Pensionstorget.se Capena Fond & Försäkring

Pensionstorget.se - ny konsumenttjänst ger koll på pensionen

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 13:52 CEST

Nu lanseras Pensionstorget.se, en internettjänst där privatpersoner kan få en helhetsbild av sina pensionsbesparingar. Besökarna får tips och råd från experter och varandra.Dessutom kan de jämföra olika förvaltare som väljer fonder åt kunderna för att göra rätt val som förbättrar förutsättningarna för en högre framtida pension.

- Pensionstorget.se ska göra det lätt att pensionsspara på ett smart sätt, säger Anna Carlberg, Managing Director på Pensionstorget.se.

Pensionstorget.se´s grunderbjudande är gratis och samlar medlemmarnas allmänna pension, tjänstepension och det privata pensionssparandet på en personlig sida.

Med hjälp av Pensionssimulatorn kan man se sin förväntade pension och hur den förändras beroende på när man går i pension, om man pensionssparar mer, vilken avkastning man förväntar sig och vilka avgifter man betalar.

Via sajten kan medlemmarna byta och köpa förvaltare som väljer fonder åt dem. Pensionstorgets fondväljare listar fond i fonders och fondväljarens risknivå, avgifter och historiska avkastning.

- Jag är övertygad om att ökad kunskap gör det lättare att ta de rätta besluten samtidigt som jag vet att få har tillräckligt med tid eller kunskap för att förvalta sina pensionspengar själva. Därför har vi Fondväljaren där besökaren snabbt får den fakta som krävs för att göra ett bra och medvetet val av vem som ska hjälpa dem att få bästa möjliga pensionsersättning, säger Anna Carlberg.

På Pensionstorget.se finns en pensionsskola och ett diskussionsforum där besökare kan ställa frågor till experter och diskutera pensionen med andra besökare.

Pensionstorget drivs av Capena Fond & Försäkring som är ett fristående försäkringsförmedlingsföretag.

- Pensionstorget hjälper privatpersoner att göra medvetna val och ha koll på hur det går. Det är bra att ha en försäkringsmäklare hemma på dataskärmen, eftersom man alltid kan kontrollera hur det går, jämföra med andra alternativ och få oberoende stöd från experter och andra konsumenter, säger Kenneth Gidlöf, på Capena Fond och Försäkring.

För mer information, kontakta:
Anna Carlberg, Managing Director på Pensionstorget.se, e-post: anna@pensionstorget.se, tel: 073-520 62 20

Om Pensionstorget.se
Pensionstorget.se är en oberoende tjänst där privatpersoner får kontroll på sina pensionsbesparingar och kan förbättra sina förutsättningar för en bättre pension. Pensionstorget.se drivs av Capena Fond och Försäkring, ett fristående försäkringsförmedlingsföretag