People of Lava

People of Lava tecknar miljonavtal med Portugisisk distributör

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 09:22 CEST

Den svenska TV-tillverkaren People of Lava har tecknat ett distributionsavtal för sitt fjärrstyrda, motoriserade TV-fäste mMotion Swing med en större portugisisk distributör.

En inledande order värd 1 miljoner kronor kommer att följas av ytterligare order under året. People of Lava uppskattar det totala värdet på avtalet till 5 miljoner kronor under det första året.

– Vi har visat mMotion Swing på ett stort antal mässor runt om i världen. Intresset från branschpress, återförsäljare och distributörer har varit överväldigande vilket nu också börjar synas i orderböckerna. Vi har under året tecknat ett flertal distributionsavtal av liknande omfattning, säger People of Lavas marknadschef Martin Ljunggren.

Det motoriserade väggfästet mMotion Swing har rönt stor uppmärksamhet internationellt, då det ger större flexibilitet i hur man inreder hem och offentliga miljöer i förhållande till TV:n.

– TV-fästet är en av våra storsäljare. Eftersom du styr väggfästet med din fjärrkontroll kan du nu enkelt och smidigt se på TV från fler platser än soffan. mMotion Swing speglar vår vision om TV:n som ett ”Window to the World”, säger Martin Ljunggren.

För mer information, bilder etc, kontakta:

Martin Ljunggren, Marknadschef, People of Lava
t: +46-70-745 28 07, martin.ljunggren@peopleoflava.com

Kort om People of Lava: Med visionen ”a window to the world” strävar den svenska hemelektronik tillverkaren People of Lava efter att skapa produkter som verkligen betyder något, och öppnar nya vyer.

Idag är People of Lava tekniska ledare inom området att kombinera TV-upplevelsen med den uppkopplade/interaktiva upplevelsen. People of Lava är även världsledande inom motoriserade och fjärrstyrda TV-tillbehör, med sina produkter mMotion Swing, mMotion Twist, mMotion Lift och mMotion Top.

Namnet, People of Lava, syftar till företagets viktigaste resurs - människorna som arbetar varje dag för att nå nya höjder, och skapa nya små underverk. Men ”people” syftar också till dem som väljer att sälja produkterna i sina butiker och dem som väljer att köpa med sig produkterna hem.