PeopleSoft Nordic AB

PeopleSoft lanserar nya funktioner för tillverkande industri med PeopleSoft® EnterpriseOne 8.11

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2004 11:13 CEST

Ny produktversion innehåller mer än 250 förbättringar med tonvikt på efterfrågestyrd tillverkning

PeopleSoft Inc. (Nasdaq: PSFT) lanserar PeopleSoftâ EnterpriseOne 8.11. Den nya versionen bygger på lösningar från PeopleSoft Enterprise och innehåller mer än 250 förbättringar, däribland nya lösningar för att utforma produktionslinjer, ta emot inkommande radio frequency identification (RFID) och hantera kundrelationer. PeopleSoft presenterar också en ny lösning för försäljnings- och verksamhetsplanering för tillverkande företag.

PeopleSoft EnterpriseOne 8.11 är utformad för tillverkare av konsument- och producentvaror, läkemedelsindustri, anläggningsintensiv verksamhet och projektintensiva tjänsteleverantörer:

- PeopleSoft Demand Flow® Manufacturing: Formaliserar patenterade strategier för att utforma monteringslinjer, styra materialförsörjning och bemanna produktionen baserat på produktionstakt och kunskapsnivåer. Lösningen använder licensierad teknik från JCIT International.

- PeopleSoft RFID Processor: Bygger på PeopleSofts tidigare RFID-lösning för utgående flöden. Den nya RFID-processorn är utformad för att hantera ingående flöden och ger omedelbar insikt i lagernivåer under transport, i ett lager eller i fabriken.

- PeopleSoft EnterpriseOne CRM: PeopleSoft EnterpriseOne CRM är den första CRM-lösningen som innehåller tillverkningsspecifika affärsprocesser för att hantera kundämnen, göra koncensusbaserade prognoser, ge leveransbesked i realtid och följa upp serviceärenden. Lösningen innehåller teknik från PeopleSoft Enterprise CRM, och integrerar kundorienterade processer med back-office-funktioner för att ge korrekt kundinformation till företagets alla funktioner.

- PeopleSoft Sales and Operations Planning: Ger en gemensam lagringsplats för information om försäljning, tillverkning, produktutveckling och finans. Företag blir bättre på att förutse variationer i efterfrågan och kan simulera finansiella konsekvenser av olika logistikbeslut.

PeopleSoft EnterpriseOne 8.11 ger kunden en bättre "Total Ownership Experience". Laboratorietester visar:
38 procent kortare installationstid
28 procent kortare tid för att slutföra användaruppgifter
40 procent kortare tid för att införa tillämpningar med hjälp av PeopleSoft EnterpriseOne Rapid Start med paketerade program- och tjänstelösningar

- PeopleSoft har levererat mycket ny funktionalitet till våra EnterpriseOne-kunder sedan vi förvärvade J.D. Edwards för bara 15 månader sedan. Vårt fokus är på att hjälpa företag införa efterfrågestyrd tillverkning, säger Les Wyatt, högste chef för produktfamiljen PeopleSoft EnterpriseOne.

För ytterligare information om de olika förbättringarna i PeopleSoft EnterpriseOne 8.11, se individuella pressreleaser på: http://www.peoplesoft.com/corp/en/news_events/news/database/index.jsp

PeopleSoft EnterpriseOne 8.11 är i beta-test och kommer att finnas för leverans i december 2004.

Vid tveksamhet om textens tolkning har den engelska versionen av denna pressrelease företräde.

För mer information kontakta:
Anders Ottosson, VD PeopleSoft Nordic AB, 08 477 10 43, 0730 66 90 60, anders_ottosson@peoplesoft.com
Christer Wilsby, PR, 070 791 06 74, christer@wilsby.com

PeopleSoft (Nasdaq: PSFT) är världens näst största affärssystemleverantör med 12 400 kunder inom 25 branscher i 150 länder. PeopleSofts Internet-baserade programvara gör det möjligt för kunder, leverantörer, partners och anställda att samarbeta Online om affärsprocesser i en realtidsmiljö med datautbyte mellan alla parter. PeopleSoft grundades 1987 och har sitt huvudkontor i Kalifornien. PeopleSofts kontor i Sverige öppnade år 2000. På kundlistan återfinns bl.a. Sandvik, Sony Ericsson, Orange, Electrolux, Skandia, Capio samt Volvo Penta. Läs mer på www.peoplesoft.se.

PeopleSoft is a registered trademark of PeopleSoft, Inc, and Demand Flow is a registered trademark of JCIT. All other company and product names may be trademarks of their respective owners. Copyright © 2004 PeopleSoft, Inc. All rights reserved.

Forward-Looking Statements
Statements made in this press release that state the Company's or management's intentions, beliefs, expectations, or predictions for the future are forward-looking statements. Readers are cautioned that these statements are only predictions and may differ materially from actual future events or results. Factors that may bear on the accuracy of these predictions include economic conditions in the U.S. and abroad, the ability to complete and deliver products and services within currently estimated time frames and budgets, market response to product announcements, and other risks referenced from time to time in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission. Please refer to the Company's periodic reports to shareholders (Forms 10-K and 10-Q) for more information on the risk factors that could cause actual results to differ