PeopleSoft Nordic AB

PeopleSoft NOW uppgraderingserbjudande för europeiska kunder

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2004 11:00 CEST

PeopleSoft Inc. (Nasdaq: PSFT) lanserar uppgraderingsprogrammet PeopleSoft® NOW för europeiska kunder. Erbjudandet är utformat för att förenkla uppgradering till PeopleSofts senaste produktreleaser och göra det mer kostnadseffektivt. PeopleSoft NOW är tillgängligt för kunder med PeopleSoft® Enterprise, EnterpriseOne, och World. Genom att uppgradera till PeopleSofts senaste versioner får kunden tillgång till fördelarna i PeopleSofts Total Ownership Experience-initiativ (TOE). TOE minskar tidsåtgången och kostnaderna associerade med att äga affärssystem. När PeopleSoft Global Services färdigställer en uppgradering får kunden tillgång till en kombination av erbjudanden:

Kostnadsfri teknisk uppgradering med hjälp av PeopleSoft Global Services sex globala lösningscentra
Med början i första kvartalet 2005 ges tre månaders kostnadsfri application management efter kundens 'go live'
Kostnadsfri tillgång till utbildningsmaterialet i PeopleSoft Passport för fem projektmedlemmar under ett år. I materialet ingår hundratals webbaserade utbildningsmoduler
En rabatt på Euro 80 000 vid köp av nya licenser för mer än Euro 160 000

- Det kan vara svårt att motivera kostnaden för att uppgradera en tillämpning. Om uppgraderingen bara fokuserar på att byta teknik ser kunden typiskt kostnader utan att något större värde skapas. Men konkurrenskraftiga erbjudanden tillsammans med ansträngningar från affärssystemsleverantören för att reducera komplexiteten gör det möjligt för kunder att kapa kostnader samtidigt som de håller sig uppdaterade med sin leverantörs erbjudanden, säger Brian Zrimsek, forskningschef, Gartner.

PeopleSoft har presenterat sju nya produkter som ingår i Total Ownership Experience-initiativet. Tekniken har reducerat införandetiden med 20 procent, ökat användarproduktiviteten med 30 procent och tagit bort 80 procent av de steg som krävdes för uppdateringar och underhåll. Dessutom har svarstiden för supportärenden minskat med 44 procent.

- Under det senaste året har vi investerat stora resurser för att göra det lättare att vara kund hos PeopleSoft. Vi erbjuder Total Ownership Experience, ett samlat grepp med teknik och villkor som gör det lättare och billigare att följa med i teknikutvecklingen hos oss, säger Guy Dubois, executive vice president international, PeopleSoft.

Uppgraderingsprogrammet PeopleSoft NOW är tillgängligt för europeiska kunder och gäller till och med 2004 12 31.

Om PeopleSoft Global Services
PeopleSoft Global Services (PGS) består av PeopleSoft Consulting, PeopleSoft Education och PeopleSoft Hosting. PGS arbetar i hela världen och är rankad av IDC som den snabbast växande utbildningsorganisationen för företagsomspännande program.

För mer information om PeopleSoft Global Services NOW-initiativ, besök: http://www.peoplesoft.com/corp/en/consulting/peoplesoft/index.jsp?site=corp

Vid tveksamhet om textens tolkning har den engelska versionen av denna pressrelease företräde.

För mer information, kontakta:
Magnus Axelsson, PeopleSoft Global Services Manager Nordic
0730 66 90 51, magnus_axelsson@peoplesoft.com
Christer Wilsby, PR, 070 791 06 74, christer@wilsby.com

PeopleSoft (Nasdaq: PSFT) är världens näst största affärssystemleverantör med 12 400 kunder inom 25 branscher i 150 länder. PeopleSofts Internet-baserade programvara gör det möjligt för kunder, leverantörer, partners och anställda att samarbeta Online om affärsprocesser i en realtidsmiljö med datautbyte mellan alla parter. PeopleSoft grundades 1987 och har sitt huvudkontor i Kalifornien. PeopleSofts kontor i Sverige öppnade år 2000. På kundlistan återfinns bl.a. Sandvik, Sony Ericsson, Orange, Electrolux, Skandia, Capio samt Volvo Penta. Läs mer på www.peoplesoft.se.