Hillefanus AB

Per Andersson gästspelar på Scalateatern!

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 08:53 CET

Per Andersson levererar nyskriven, helskruvad, absurd humor varvad med nykomponerad musik.

Tisdagen den 20 mars är det nypremiär för Per Anderssons publik- och kritikerhyllade humorshow Dixie Comedy Cabaret. Den här gången är det Scalateatern i Stockholm som gästas.

Föreställningen Dixie Comedy Cabaret har under 2011 spelats i omgångar på Lisebergsteatern i Göteborg. Nu flyttas föreställningen till Stockholm och Scalateatern.

Hjärnan bakom föreställningen är Göteborgskomikern Per Andersson. Per ligger bakom både texter och den mesta av musiken och det är ingen överdrift att säga att han har tagit ut svängarna rejält.

Dixie Comedy Cabaret består av en samling skruvade sketcher som levereras i ett rasande tempo, varvat med nykomponerad musik. Per själv beskriver föreställningen som en hyllning till infallen. Det bjuds på allt ifrån virtuell modevisning, en korv som säljer sin kropp, Spindelmannen som sjunger kuplett till bloopers, oförberedd dans och webb-hiten "Kuk i Hatt". I pressens recensioner gjordes kopplingar till både Monty Python och Povel Ramel.

Förutom Per Andersson ser vi Robin Stegmar och Tobias Lundqvist. Musiken framförs av dixiebandet Mobile Mama Jazz Band. Christoffer Bendixen har regisserat.

Efter föreställningen fortsätter upplevelsen i foajén med showgruppen Fröken Signe som tolkar musiken från föreställningen.

Dixie Comedy Cabaret spelas på Scalateatern i Stockholm den 20-21 mars, 27-28 mars, 10-11 april.

Per Andersson i Dixie Comedy Cabaret - Nu på Scalateatern!