Miltronic

Per Elfgren ny försäljningschef på Miltronic

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 13:18 CEST

Miltronic har anställt Per Elfgren som ny försäljningschef. I sin nya roll kommer han att leda försäljningsorganisationen i Sverige och Danmark. Rekryteringen av Per Elfgren är ett led i Miltronics satsning på att utveckla en ny marknadsstrategi som syftar till att stärka företagets ställning på marknaden.

Nyköpingsbon Per Elfgren, 38, kommer närmast från SSAB där han var chef för marknadsutveckling. Med en examen i materialfysik från Uppsala universitet tog han raka klivet till en av SSAB-koncernens stålrörelser, SSAB Plate i Oxelösund. Elfgren började först på tekniksidan med forskning och utveckling för att sedan gå över till säljsidan där han bland annat arbetade som säljchef och produktchef. Slutligen blev han chef för marknadsutvecklingen.

- Efter 13 år på samma arbetsplats var jag nyfiken på att prova något nytt. Miltronic är ett stabilt och väletablerat företag, och jag ser fram emot att vara med och vidareutveckla organisationen. Min roll är att skapa en ny plattform för företaget, och leda arbetet med att förstärka Miltronics position på marknaden, säger Per Elfgren, ny försäljningschef på Miltronic.

- Först och främst har Per Elfgren en bred erfarenhet från industrin, både i Sverige och internationellt. Han har även förmågan att bygga upp strategier, vilket är en stor tillgång för Miltronic när vi nu satsar på att stärka vår närvaro på marknaden. Han är dessutom analytisk, social och snabbtänkt, vilket gör honom till en bra ledare, säger Johan Olofsson, vd på Miltronic.

Per Elfgren tillträder tjänsten den 6 april, och placeringsort är Nyköping vid företagets huvudkontor.

För frågor kring bilder kontakta stina.thor@inmema.com.

För mer information kontakta:

Per Elfgren, ny försäljningschef, Miltronic, telefon: 0155-777 00

Johan Olofsson, vd, Miltronic, telefon: 0155-777 00 / 0733-87 50 00

E-post: johan.olofsson@miltronic.se

Om Miltronic

Miltronic är den marknadsledande leverantören av varor och tjänster inom områdena specialkabel, kabeltillbehör, kapslingar och automationsprodukter. Miltronic förenar ett heltäckande sortiment med en hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Miltronic grundades 1965 och huvudkontoret ligger i Nyköping. Miltronic har en omsättning på 300 miljoner kronor och har 100 medarbetare. Miltronic ingår i Lapp Group, som är en global koncern med 37 egna säljbolag, 15 produktionsenheter och 100 representanter världen över. För mer information besök: www.miltronic.se och www.lappgroup.com