JKL Group

Per Ola Bosson ny partner i JKL Group

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 14:14 CET

Per Ola Bosson, expert inom public affairs, lobbying och opinionsbildning, har utsetts till partner i JKL Group. Idag är han ansvarig för public affairs och teamledare på JKLs kontor i Stockholm. Som partner blir hans ansvar att vidareutveckla JKLs erbjudande inom public affairs i Norden och Bryssel.

- Per Ola Bosson har en oöverträffad känsla för de politiska och opinionsmässiga dimensionerna av modernt företagande och har som en av Sveriges ledande konsulter inom public affairs och opinionsbildning varit mycket värdefull för JKLs kunder. Det är med glädje som JKLs partnergrupp nu hälsar honom välkommen som partner på JKL, säger Anders Kempe, koncernchef JKL Group.
Som partner kommer Per Ola Bosson att ingå i JKL Groups ledning. Hans huvudsakliga ansvarsområde blir att vidareutveckla JKLs erbjudande inom public affairs på hela den nordiska marknaden och i Bryssel.

- Med stark kompetens inom public affairs på samtliga sex kontor i Norden och Bryssel har JKL ett unikt erbjudande. Hälften av all ny lagstiftning beslutas i Bryssel och den europeiska dimensionen av public affairs växer i betydelse. Samtidigt är nationella nätverk och nationell kunskap fortsatt viktigt. I min nya roll ska jag arbeta för att integrera dessa två dimensioner i ett starkt erbjudande på alla kontor, säger Per Ola Bosson.

Per Ola Bosson är 42 år och har arbetat på JKL sedan hösten 1998.
Partners i JKL Group är Anders Kempe, Anders Lindberg, Maria Grimberg, Peter Steere, Pål Jebsen, Mads Madsen, Ulf Nilsson och Per Ola Bosson.

För ytterligare information:
Anders Kempe, koncernchef JKL Group, tel. 08-696 12 02
Per Ola Bosson, partner JKL Group tel. 0708-14 23 13

JKL Group är en av Nordens ledande rådgivare inom strategisk kommunikation, med kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Göteborg och Bryssel. I JKL Group ingår även MS&L Stockholm och Oslo. Verksamhetsåret 2005 hade JKL Group en byråintäkt på 16 MEUR och drygt 100 medarbetare. JKL Group ägs och är en del av Publicis Groupe. För mer information se www.jklgroup.com.