Universal Music Sweden

Perez Hilton hyllar Ulrik Munther

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2011 17:33 CET

Som en av de första att göra en cover på Lady Gagas nya singel Born This Way hyllas nu Ulrik Munther i bloggosfären för sin tolkning av låten. Även kändisbloggaren Perez Hilton berömmer 16-åriga Ulrik på Twitter. Ulrik Munther är just nu aktuell med singeln Boys Don't Cry.

Igår vid lunchtid var det världspremiär för Lady Gagas nya singel Born This Way. Bara ett par timmar efter premiären hade Ulrik Munther rekordsnabbt tagit ut ackord, spelat in en egen tolkning av låten och lagt upp videon på sin YouTube-kanal www.youtube.com/ulrikmunthertv.
- Jag fick en knäpp idé och ville se vad som hände, så jag åkte in till en studio i Göteborg och spelade in den cirka 30 minuter efter att den hade haft radiopremiär i USA, berättar 16-åriga Ulrik Munther.

Videon har under natten spridit sig på bloggar runt om i världen och Ulrik Munther hyllas nu för sin akustiska tolkning av Born This Way. It's A Trap, Arjan Writes och kändisbloggaren Perez Hilton är några av de som ställer sig i hyllningskören. Perez Hilton skrev nyligen på Twitter, i ett inlägg direkt till Lady Gaga, att han älskar Ulriks version av låten.
- Det är alltid väldigt spännande när min musik sprids över världen, berättar Ulrik. Perez verkar ju ha bra koll på svensk musik. Han skriver mycket om Robyn, vilket är väldigt kul.

Se Perez Hiltons twitterinlägg om Ulrik Munther

Ulrik Munther har sedan tidigare miljonvisningar på YouTube. Just nu är han aktuell med debutsingeln Boys Don't Cry, vars video blev den mest sedda musikvideon på YouTube under första veckan den var ute. Videon blev även den uppmärksammad av flera stora amerikanska, engelska och svenska bloggar.

Ulrik Munther - Born This Way (Lady Gaga cover)