Perfect Media Group AB

Perfect Media Group ger ut nytt gratismagasin - Vinter 07

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 11:36 CET

Perfect Media Group ger ut nytt gratismagasin - Vinter 07

Nybildade förlaget Perfect Media Group, som ger ut titlar som Pause, Hoom, Perfect och Moore, ger nu ut magasinet Vinter 07, som distribueras gratis i Åre under februari månad.

Redaktör är Hugo Rehnberg (Pause), och art director är Henrik Raspe (Perfect). Innehållet är en spännande mix av livsstil, mode och fritid. Personliga intervjuer med spännande kändisar som Beyoncé, Carolina Gynning och Jude Law, varvas med spännande reportage om olika intressanta samtidsfenomen.

I juni kommer andra numret, Sommar 07, med gratisdistribution i sommarstäderna Visby, Båstad och Halmstad.

Magasinet planeras att ges ut två gånger per år.

För mer information om Vinter 07 och Sommar 07:
Hugo Rehnberg, förlagschef, 0707-141266
Joakim Uväng, försäljningschef, 0708-519846

........

Perfect Media Group AB är ett förlag som producerar livsstilsprodukter inom print och webb mot identifierade målgrupper. Bolaget har följande titlar:

Pause
Sveriges största livsstilsmagasin för män och kvinnor riktar sig främst till storstadsbor mellan 18 och 35. Innehållet är en väl avvägd blandning av mode, nöjen, relationer, skönhet och kultur. Pause ges ut i tre olika editioner – Stockholm, Göteborg och Skåne – och distribuerar halva upplagan gratis och halva via Tidsam.

HOOM
Ett kvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende, inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till fastighetsägare i utvalda geografiska områden i Sverige. Magasinet riktar sig främst till det s k premiumsegmentet. HOOM finns även i Norge men då i en egen utgåva.

Perfect
En internationell livsstilsguide med fokus på resor, mode, gastronomi och globala trender. Magasinet finns representerat i närmare 30 länder med en stadigt växande upplaga. Under hösten lanseras Perfect för första gången på svenska samtidigt som lanseringar även sker i Singapore och Hong Kong.

Moore
Moore är ett av Sveriges största livsstilsmagasin för män. Tidningen lanserades 2003 och har snabbt etablerat sig i ett segment med benhård konkurrens. Tidningens adelsmärke är dess humor – en egen ton som gjorde att Moore i en Sifo-undersökning 2006 valdes till Sveriges roligaste tidning.