Perfect Group

Perfect Place - ansvariga projektledare för flytten till ÅFs nya hem i Dockan

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 11:39 CEST

Med start under mitten av 2012 har Perfect Place lett ÅFs flytt till deras nya kontorshus i Dockan. Huset ligger granne med Kockumshuset – för Malmöbor mer känt som Gängtappen.

Utöver projektledning har Perfect Place också ansvarat för planritningar och inredningen, som har bestått av befintliga möbler från de fyra gamla kontoren samt tillägg av ny skrivbord, förvaringar och miljömöbler.

Projektets stora utmaningar har varit den korta tiden för planering samt uppköpet av Epsilon, vilket blev klart bara månader innan planerad inflyttning.

Den fysiska flytten påbörjades fredag eftermiddag, tre dagar innan majoriteten av medarbetarna var igång och arbetade på sina nya arbetsplatser. En stor logistikutmaning som gick att genomföra tack vare dedikerade medarbetare, väl organiserad logistikplan och många hårda arbetspass för alla inblandade.

Perfect Places projektorganisation bestod av Bengt Kristoffersson, Huvudprojektledare; Louise Tham, Produktionsledare; Jenny Madsen, Inredare.

Perfect Group samlar marknadens bästa projektledare inom arbetsplatsutveckling, konceptinredning, flyttkoordinering och fastighetsutveckling. Vi är en snabbt växande organisation med kontor i Malmö, Helsingborg och Stockholm.