Perforce Software

Perforce och Assembla lanserar ny molntjänst för agil programutveckling

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2012 11:00 CEST

Perforce Software och Assembla presenterar i dag en ny molntjänst för programutveckling och versionshantering. Genom att kombinera avancerade verktyg för versionshantering med samarbetsverktyg från Assembla, kan utvecklare arbeta tillsammans mer effektivt och snabbare genomföra agila projekt. Tjänsten Perforce on Demand erbjuds via Assembla och är helt kostnadsfri för upp till 20 användare.

– Utvecklingsteam, speciellt när de är utspridda, måste kunna knyta sina konversationer till de vanliga planeringsverktygen utan att påverka utvecklingsflödet. Vi förväntar oss en fortsatt tillväxt inom lösningar som levereras via molnet och som integreras med befintliga utvecklingsverktyg och datakataloger, säger Thomas Murphy, research director på analysföretaget Gartner.

Med Perforce on Demand kan utvecklare snabbt komma igång med arbetet. Användarna kan öppna en ny depå på några sekunder med trippel-redundant backup och bjuda in kolleger via e-post. Det behövs heller ingen administratör som ger tillstånd eller konfigurerar datakataloger och användare.

Den nya tjänsten gör molnbaserade utvecklingsteam mer produktiva och samverkande. En aktivitetsström visar kodincheckningar och användarhändelser. Kodgranskning och funktioner för social kodning hjälper utspridda team att testa, granska och sammanfoga kod till återkommande releaser.

– Assemblas erfarenhet av att förvalta datakataloger och erbjuda verktyg för ärendehantering och samarbeten gör dem mycket lämpade att också leverera versionshantering från Perforce. Med Perforce och Assembla kan små team få en avancerad versionshantering som är tätt integrerad med agila projekttavlor och aktivitetsströmmar, säger Randy DeFauw, teknisk marknadschef på Perforce Software.

– Vi är glada att Perforce valde Assembla som partner för att erbjuda sin marknadsledande versionshantering som en molntjänst. Det är också spännande att kunna erbjuda nya möjligheter utöver våra Subversion- och Git-erbjudanden. Våra kunder kommer att bli imponerade av de möjligheter som Perforce ger inom versionskontroll och sammanfogning – och med de visuella strömmar som automatiskt kan slå samman, bygga och testa kod från olika källor, säger Andy Singleton, CEO och grundare av Assembla.

– Perforce är också rätt val för spelutvecklare och andra som hanterar enormt stora mängder bilder, video och andra typer av filer som inte hör direkt till koden, fortsätter Andy Singleton.

Tillgänglighet och pris

Perforce on Demand är tillgängligt från Assembla i dag och är helt kostnadsfri för upp till 20 användare (www.assembla.com/repositories/perforce).

Om Assembla

Assembla erbjuder verktyg och tjänster för molnbaserad agil programutveckling. Assemblas verktyg används i dag av över 500 000 använder i över 100 länder. För mer information besök www.assembla.com

Om Perforce Software

Perforce Software utvecklar lösningar som gör att arbetsgrupper enkelt kan versionshantera alla typer av dokument. Några av världens mest innovativa företag använder Perforce för att hantera all sin digitala information – från immateriella tillgångar till innehåll. Perforce företagsplattform för versionshantering kan hantera stora och utspridda mängder innehåll och kompletteras med olika utbildnings- och konsulttjänster. Perforce Software grundades 1995 och har sitt säte i Alameda, Kalifornien med kontor i Storbritannien, Kanada and Australien. För mer information besök www.perforce.com.