Perforce Software

Perforce versionshantering får VMware Ready-status

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 09:30 CET

Perforce Software har fått ett viktigt erkännande för sin versionshantering som används av företag över hela världen. Efter en noggrann utvärderingsprocess har VMware gett Perforce Versioning Engine sitt högsta godkännande – VMware Ready – och nu kan kunderna ladda ned Perforce från VMware Solution Exchange (VSX).

– Genom att använda Perforce tillsammans med VMware vSphere kan företag utnyttja sina resurser mer effektivt, öka sin servicenivå, optimera lagringsutrymmet och minska sina kostnader. Perforce har fungerat på virtuella maskiner under flera år och den nya certifieringen är en bra bekräftelse på hur starka vi är inom virtualiseringslösningar för företag, säger Randy DeFauw, teknisk marknadschef på Perforce Software.

– Vi är glada att Perforce Versioning Engine nu är kvalificerat som VMware Ready. För kunderna betyder det att lösningen uppfyller specifika VMware-standarder för integration och interoperabilitet – och att den fungerar effektivt med vår molninfrastruktur, säger Sheryl Sage, ansvarig för alliansprogram på VMware.

Programmet VMware Ready är en del av Technology Alliance Partner (TAP) som gör det enklare för kunder att identifiera partnerprodukter som är certifierade att fungera tillsammans med VMwares molnlösningar. Kunderna kan använda dessa produkter och lösningar för att minska sina projektrisker och spara kostnader jämfört med att använda specialbyggda lösningar. VMwares TAP-program har tusentals medlemmar över hela världen och innefattar utvalda teknikpartner som alla arbetar för att leverera rätt kunskap och affärslösning till varje unik kund.

Perforce Versioning Engine är i dag en del av VMware Solution Exchange (VSX) på https://solutionexchange.vmware.com/store/products/the-perforce-versioning-engine-p4d.

Om Perforce Software

Perforce Software utvecklar lösningar som gör att arbetsgrupper enkelt kan versionshantera alla typer av dokument. Några av världens mest innovativa företag använder Perforce för att hantera all sin digitala information – från immateriella tillgångar till innehåll. Perforce företagsplattform för versionshantering kan hantera stora och utspridda mängder innehåll och kompletteras med olika utbildnings- och konsulttjänster. Perforce Software grundades 1995 och har sitt säte i Alameda, Kalifornien med kontor i Storbritannien, Kanada and Australien. För mer information besök www.perforce.com.